Videogallery

musictherapy3406

 

Photogallery

stirixte mas

 

Δωρεές

left donation

 

Ειδικό Δημόσιο Δημοτικό Σχολείο

Ένας από τους πρωταρχικούς σκοπούς της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών ήταν πάντοτε η ίδρυση ενός πρότυπου ειδικού δημοτικού σχολείου για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση, που θα παρέχει γνώση και εμπειρία όχι μόνο σε όσους θα φοιτούν και θα εργάζονται εκεί, αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία.

 

Στις 20 Σεπτεμβρίου 2004, με την υπ’ αριθμ. 89812/Γ6/3-09-04 απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και των Υπουργείων Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομίας και Οικονομικών, ιδρύθηκε, στις εγκαταστάσεις της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών, Εξαθέσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση, το οποίο ξεκίνησε την λειτουργία του την 1η Σεπτεμβρίου 2005.

Σήμερα, το Σχολείο λειτουργεί ως Επταθέσιο, με προσωπικό του Δημοσίου, το οποίο όμως πλαισιώνεται και από υποστηρικτικό και βοηθητικό προσωπικό της Εταιρείας.

Το πρόγραμμα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εμπλουτίζεται και εξατομικεύεται σύμφωνα με τις δυνατότητες κάθε μαθητή. Καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε όσα παιδιά μπορούν να ανταποκριθούν στις βασικές απαιτήσεις της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης να αποκτήσουν το Απολυτήριο του Δημοτικού Σχολείου και να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σημαντικός παράγοντας για την εύρυθμη λειτουργία του Δημόσιου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου είναι η συντονισμένη συνεργασία του διδακτικού προσωπικού του Σχολείου με το επιστημονικό προσωπικό της Εταιρείας Προστασίας Σπαστικών.

Αρχές του πρότυπου σχολείου είναι:

  • προσεκτική επιλογή και αξιολόγηση των μαθητών από ομάδα ειδικών και καθορισμός εκπαιδευτικών στόχων για κάθε μαθητή
  • στενή συνεργασία διδακτικού, θεραπευτικού, υποστηρικτικού και βοηθητικού προσωπικού
  • άμεση επαφή με τους γονείς και τις οικογένειες των μαθητών για την εφαρμογή κοινής πολιτικής
  • ιατρική παρακολούθηση και θεραπευτική αγωγή ως αναπόσπαστο μέρος του σχολικού προγράμματος.
  • συμμετοχή των μαθητών σε αθλητικές, καλλιτεχνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες που θα ευρύνουν τους ορίζοντες τους.
  • κοινωνικοποίηση και επαφή με την ευρύτερη κοινωνία.

Πιστεύουμε ότι η εφαρμογή των παραπάνω δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να φοιτήσουν σ΄ ένα άριστο σχολείο, που εκπληρώνει τους πρωταρχικούς στόχους της παιδείας, όπως τους καθόρισε ο Πλάτων «Δεν έχει τίποτε πιο πολύτιμο η ψυχή, από την παιδεία και τον τρόπο ζωής» (Φαίδων ΙΙ7 d).